لوگوی اوقاف

گفتگو

بيشتر
عباس نصیر الاسلامی
عباس نصیر الاسلامی
پروژه خلیج فارس موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج در قالب تصویر/خدمتی ماندگار در استان کهگیلویه و بویراحمد/هفته وقف فرصتی برای تبیین و تشریح خدمات وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : پروژه خلیج فارس موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج با متراژ 18500 متر مربع در شش طبقه در حال اجرا می باشد. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه خلیج فارس موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج با متراژ 18500 متر مربع در شش طبقه (سه طبقه زیر زمین ویژه پارکینگ و سه طبقه تجاری) در حال اجرا می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: الحمدلله در پایان سال 1401 با پیگیری های مکرر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و توجه ویژه ای که نماینده محترم ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص مساعدت به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته اند ، پروژه خلیج فارس با مشارکت شرکت توسعه و عمران انفاق خراسان رضوی به عنوان مجری وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه فعال و در حال کار می باشد.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی گفت: پروژه خلیج فارس از محل منابع و درآمد خود موقوفه در حال ساخت می باشد و هیچ گونه منابع دولتی ندارد و طبقات پارکینگ به مساحت 9800مترمربع ساخته شده است و برای ساخت طبقه همکف، اول و دوم با شرکت توسعه و عمران انفاق خراسان رضوی در قالب قراردادی در حال اجرا می باشد.
حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی، با بیان این که وقف یکی از احکام الهی است که هرگز قطع نمی‌شود، عنوان داشت: سنت حسنه وقف بسیار کارساز است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش شود.
وی با بیان این که وقف یکی از کارهای خیر محسوب می‌شود که انسان در قالب این سنت حسنه، بخشی از مال خود را با جان و دل برای سایران وقف می‌کند، اظهار کرد: وقف قبل از آن که خیر و فایده‌ای برای دیگران داشته باشد، واقف را دگرگون و مستعد دریافت‌های معنوی کرده و حتی بعداز مرگ وی نیز آثار ما تأخر آن بر اعمالش افزوده می‌شود. 
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برحسب وظیفه ذاتی جهت احیاء و احقاق حقوق موقوفات علیه برخی از متصرفین اراضی وقفی، اقدامات خوبی انجام داده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی ابراز کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریّه استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حافظ موقوفات و به دنبال اجرای امینانه نیّات واقفین خیراندیش است که با وقف املاک خود در جهت منفعت عامّه و حل مشکلات جامعه قدم برداشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تبلیغات و فرهنگ‌سازی صورت گرفته تا حدودی رویکرد مردم نسبت به مقوله وقف تغییر کرده که به گونه‌ای بسیاری از مؤمنین و خیریّن طی سنوات اخیر نسبت به مراجعه به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وقف بخشی از املاک خود اقدام نموده‌اند.
وی گفت: از جمله موقوفات مهم استان کهگیلویه و بویراحمد میتوان به موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج شهرستان بویراحمد اشاره کرد.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از وقف می‌توان به عنوان مقدمه رسیدن به ارزش‌های والای انسانی یاد کرد، وقف از ماندگارترین چیزی است که پس از مرگ آثار آن باقی می‌ماند و ثواب آن همچنان جاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از کامل‌ترین صدقات را وقف دانست و افزود: تفاوت وقف با صدقه؛ در صدقه می‌شود هم اصل مال را هزینه کرد و هم از منافع آن استفاده کرد، اما در وقف اصل مال باید بماند و مردم از منافع آن استفاده کنند و مانایی و ماندگاری و جاودانگی در ساختار وقف قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هفته وقف فرصتی برای تبیین خدمات وقف در استان است، گفت: بزرگترین موقوفه (از نظر مساحت) موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد را موقوفه معین التجار بوشهری عنوان کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 35732
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 40
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8414466
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 29959