لوگوی اوقاف

گفتگو

بيشتر
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی
عباس نصیرالاسلامی؛درخواست از واقفین و خیرین برای وقف با نیت حل مشکلات و معضلات اجتماعی و وقف برای ازدواج و اشتغال جوانان حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف با نیت حل مشکلات و معضلات اجتماعی و وقف برای ازدواج و اشتغال جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین نیازهای روز استان در موضوع وقف است. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف با نیت حل مشکلات و معضلات اجتماعی و وقف برای ازدواج و اشتغال جوانان ،وقف برای پرداخت هزینه های دارو و درمان افراد بی بضاعت استان کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین نیازهای روز استان در موضوع وقف است.


نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه مردم با آشنایی عواید وقف می توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، افزود: هر شخصی با هر توان مالی می تواند مالش را وقف کند مثلا انسان می تواند با وقف کتاب و کتابخانه مساجد، تهیه لوازم مورد نیاز محرومان در ثواب این کار خیر سهیم شده و نام خود را به عنوان واقف در در لوح اعمال پروردگار عالم ثبت و ضبط کند و وقف یک امر خدا پسندانه و فراگیر است که با توجه به نیت واقف می تواند مطلق با دامنه وسیع در اجرای نیت باشد که مشمول همه مومنین و محبین اهلبیت(ع) باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح فواید وقف های مشارکتی پرداخت و گفت: مردم می توانند به صورت مشارکتی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند بنابراین اگر مردم آگاه باشند، راحت‌تر می‌توانند، وقف‌های جدید انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید توسط رسانه‌ها با وقف‌های مشارکتی، گروهی و جمعی آشنا شوند، گفت: نقش رسانه ها در تبیین وقف های مشارکتی بسیار گسترده و مهم است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته وقف شد و بعد از سالیان سال به نیت واقفان عمل می‌شود به انجام وقف‌های جدید تشویق خواهند شد.


نصیرالاسلامی افزود: مردم باید بدانند به هر شکلی و هر نیت و مبلغی می‌توان وقف کرد و این سبب می‌شود مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند و نیات خیر خود را در قالب وقف عملی کنند.

وی خواستار افزایش وقف های مشارکتی در استان شد و تصریح کرد: افرادی که قادر نیستند به تنهایی وقف داشته باشند، می توانند به وقف های مشارکتی اقدام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج وقف های مشارکتی را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تاکید کرد.

عباس نصیرالاسلامی با تشریح اهمیت وقف مشارکتی و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 35727
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 35
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8413172
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 28665