لوگوی اوقاف

گفتگو

بيشتر
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی
فرهنگ وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ وقف در این استان مغفول مانده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان افزود: اوقاف و امور خیریه می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله ازدواج، ناهنجاریهای اجتماعی، کمک به خانواده زندانیان نقش مهم ایفا کند.

وی اظهارکرد: وقف برای ازدواج و جهیزیه در استان نداریم که امیدوارم رسانه‌ها در این زمینه ما را یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خبرنگاران و رسانه ها فرهنگ وقف را متناسب با نیازهای استان از جمله در زمینه ترویج فرهنگ قرآن، وقف در زمینه ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام ،وقف در زمینه ازدواج و جهیزیه و وقف در زمینه کمک به خانواده های زندانیان را ترویج دهند.

عباس نصیر الاسلامی تصریح کرد: توسعه حرم امامزادگان علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم در کاهش مولات اجتماعی موثر خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است، ادامه داد: میزان موقوفات در این استان کم است و در این زمینه در بین آخرین استان های کشور هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر کس در استان کهگیلویه و بویراحمد بخواهد وقفی انجام دهد و مدیریت و اداره موقوفه را خودش انجام دهد اداره اوقاف تنها کار ثبت آن را انجام می‌دهد و از صفر تا ۱۰۰ اداره را در واقع انجام خواهد داد.

نصیر الاسلامی تاکید کرد: تنها یک مورد موقوفه برای عزاداری و روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که این موقوفه در شهرستان گچساران است.

وی اظهارکرد: انتظار می‌رود که در زمینه ترویج فرهنگ وقف مبلغین، روحانیون و رسانه ها، تبلیغ و فرهنگ سازی بیشتری داشته باشند. در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی در صورت مشارکت خیرین و افراد دارای تمکن مالی می توانیم وقف در استان داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقف مال دولت و حاکمیت نیست بلکه مال عموم مردم است و در واقع وقف چشمه جاری است.

گفتنی است که برگزاری جشنواره وقف و رسانه، ایجاد و راه اندازی موقوفه در زمینه رسانه و تعامل و همکاری بیشتر با رسانه ها در جهت ترویج فرهنگ وقف از جمله مسایل مطرح شده از سوی اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات در این نشست بوده است.
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 35733
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 41
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8414621
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 30114