لوگوی اوقاف

خبر ویژه

بيشتر

دوشنبه21فروردين1402

10:18

413

نصیرالاسلامی ؛ میزبانی بیش از 250هزار نفر زائر و گردشگر مذهبی در طرح نوروزی آرامش بهاری توسط بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده نورالدین علیه السلام شهرستان کهگیلویه گفت: در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از 250هزار نفر زائر و گردشگر مذهبی به بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده نورالدین علیه السلام شهرستان کهگیلویه گفت: در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از 250هزار نفر زائر و گردشگر مذهبی به بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده نورالدین علیه السلام شهرستان کهگیلویه به همراه حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و رامین چرومی روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از 250هزار نفر زائر و گردشگر مذهبی به بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: سی بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری در نوروز سال 1402 بودند که برنامه های این طرح در سه بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها شهرستان گچساران ، بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه و بقعه متبرکه امامزاده شاه مختار علیه السلام شهرستان بویراحمد در سطح یک ، ده بقعه متبرکه سطح دو و هفده بقعه متبرکه سطح سه برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویژه برنامه تحویل سال نو با حضور بیش از هشت هزار نفر زائر و گردشگر مذهبی در بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری برگزار شد و در طول اجرای طرح هشت نفر مبلغ اعزامی از قم و هفده نفر مبلغ بومی همکاری و حضور داشته اند.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت دوازده بقعه متبرکه استان با بیش از دویست و هشتاد اتاق و زایر سرای پذیرای حدود بیست و پنج هزار نفر جهت اسکان بوده و همچنین حدود هشتاد هزار نفر بصورت موقت در صحن بقاع متبرکه استان اسکان داشته اند.
عباس نصیرالاسلامی ضمن اشاره به بازدید روزانه مسئولین ستادی و شهرستانی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری و دیگر بقاع متبرکه دارای زائر در ایام نوروز گفت: صد و پنجاه بسته معیشتی در قالب طرح قرار دوازدهم در طرح نوروزی آرامش بهاری بین خدام و مجاوران بقاع متبرکه توزیع گردید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن درخواست از صدا و سیما و اصحاب رسانه و قلم استان جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری دو وقف جدید یکی در شهرستان بویراحمد و دیگری در شهرستان گچساران انجام شده است.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیأت امنا ،مراکز افق و خدام بقاع متبرکه در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری گفت: دو بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در شهرستان گچساران و بقعه متبرکه امامزاده سید محمود علیه السلام مشهور به سید محمید علیه السلام شهرستان کهگیلویه پذیرای بیشترین زائر و گردشگر مذهبی بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت علاوه بر اجرای ویژه برنامه تحویل سال نو و طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری دعای کمیل ، دعای ندبه ، دعای سمات ، دعای توسل ، زیارت عاشورا ، برگزاری نمازهای یومیه بصورت جماعت ، برپایی خیمه های معرفت ، غرفه کودک و نوجوان ، غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی ، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جلسات جز خوانی قرآن کریم، غبارروبی بقاع متبرکه و... از جمله برنامه های برگزار شده است.
نصیرالاسلامی با تاکید بر استقبال مردم از طرح نوروزی آرامش بهاری، عنوان کرد: مهمترین هدف طرح، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی،اجتماعی به زائران و گردشگران مذهبی بود که این بقاع متبرکه به اولویت اصلی مردم در ایام خاص سال تبدیل شوند.
 حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی تصریح کرد: می‌توان گفت که سازماندهی امکانات و منابع و هم‌چنین بسیج نیروهای انسانی برای ارائه خدمات مطلوب معنوی، رفاهی و فرهنگی از اقدامات بزرگ اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری سال 1402 بوده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: لیالی قدر یادآور مشیت الهی، بر جاودانگی شخصیت آن حضرت است که پس از گذشت قرن ها، مسلمانان همچنان در فراقشان، فریاد گریه و زاری سر می دهند. در شب‌های قدر رمضان انسان در اوج معنویت و آمیخته با رنگ الهی در خلوت پر راز شب با عبودیت در پیشگاهش همه چیز را فراموش می کند و به آسمان پیوند می زند. 

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمانان در این ماه پر خیر و برکت، فرا رسیدن ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، را به عاشقان و دلسوختگان آن حضرت، هیأت امنا ، مراکز افق، خدام ،واقفین و عموم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

تصاویر

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر
  • تعداد بازديد اين صفحه: 34947
  • تعداد بازديد اين صفحه در امروز: 30
  • تعداد کل بازديد کنندگان سايت: 8088247
  • تعداد کل بازديد کنندگان سایت در امروز : 7550